Black Friday vásárlás: Te milyen vásárló vagy? TUDD meg most! >>

Black Friday vásárlás: Egy, a Wanderful Media által publikált friss tanulmány a Fekete Pénte vagy a Black Friday vásárlás szokásait, motivációit boncolgatja. A tanulmány szerint a Black Friday vásárlóknak két alapvető típusát különböztethetjük meg: az éjszakai baglyokat, valamint a hajnali pacsirtákat.

A tanulmány szerint az éjszakai bagoly típusú vásárlók pozitívabb beállítottsággal rendelkeznek a Black Friday vásárlások kapcsán. Ezen típusba tartozó emberek nagyobb sikerrel szerzik meg a kívánt termékeket, mintegy 63% jár sikerrel, a hajnali pacsirták közül ez csak 42%-nak sikerül, továbbá a baglyok jobban élvezik magát a “küzdelmet” is a túlzsúfolt üzletekben.

A Black Friday vásárlók mindkét csoportjának a taulmány szerint az alábbi az általános jellemzése:

– a fekete pénteki vásárlókat elsősorban a leárazások motiválják őket, ugyanakkor szeretik, sőt felvillanyozza őket a versengés a jobb árakért
– a Fekete Péntek napján vásárlók nem márkahűek, egyetlen céljuk, hogy a pénzüket akciós termékre, leértékel ajánlatokra költhessék költhessék
– a tanulmány szerint ezeknek a vásárlóknak a 30%-a hajlamosa az egész karácsonyi vásárlást a Black Friday leárazások alkalmával letudni
– terveznek, hiszen maximálisan szeretnék kiélvezni a Black Friday nyújtotta kedvezményeket
– 82°% figyelemmel kíséri a kiskereskedők Black Friday akciókra vonatkozó e-mailjeit
– mintegy 2/3 már használ vagy tervezi egy olyan mobilalkalmazás használatát, mely az árak összehasonlításában nyújt segítséget, a Black Friday vásárlás alkalmából is.