Óriási leárazások, akciók! – Ne hagyd magad becsapni, fekete péntek alkalmával sem!

Mint minden évben, így most is, a 2013-as karácsonyi szezonban rengeteg akciós ajánlat és hatalmas kedvezmények várják a netes vásárlókat, akár Black Friday vagy Fekete Péntek, akár Cyber Monday, vagy bármilyen más akció keretében.

Ti tudjátok, hogyan hatnak rátok, netes vásárlókra a webshopok meg az üzletek alkalmazott marketing eszközei, hogy nagyobb költésre bírjanak titeket? És azt is tudjátok, hogyan tudtok ellenállni a csábításnak? Bemutatunk néhány alkalmazott “csodafegyvert”, amire érdemes odafigyelni, akár a neten vásároltok, akár nagy áruházakban vagy plazákban shoppingoltok.

Biztosan akciós a termék? Gyakran előfordul, hogy nemcsak Fekete Péntek, Black Friday alkalmából olcsók az árak, hanem eleve a termékek azok, amelyekre alkalmazzák.

A Black Friday nem jelent automatikus leárazást a bolt összes termékére! Legyetek körültekintőek, hiszen az eladók a saját felségterületükön ügyesen irányítják a vevőt, élnek a webergonómia módszereivel. Az offline üzletekben is a drágább termékeket helyezik el szemmagasságban , továbbá az üzlethelyiség közepén elhelyezett termékek is vonzzák a vásárlók figyelmét.

Az üzleteknek kifejezetten érdeke, hogy azt sugallják, hogy a 2013-as Black Friday vagy Fekete Péntek, vagy számos más akció elmúltával tovább emelkednek az árak. De ez sok esetben nem igaz! Sőt, december végén és január első heteiben sok terméknek kifejezetten esik az ára. Azt azonban tényleg nehéz megjósolni, hogy mely termékek lesznek ezek.

Vásárlóknak szóló jó tanács: készítsetek listát! és ezt ellenőrizzétek kétszer! Gyakran érezzük azt, hogy ha keveset költöttünk, akkor még tovább költekezhetünk. Ez is egyfajta függőséggé tud válni.

Ha azt a szót látjátok, hogy ingyenes, húzzátok be a kéziféket! Olyan, hogy ingyen, ingyenes nincs, nem létezik, legalábbis csak nagyon ritkán. Sokszor képesek vagyunk ennek a varázsszónak a hallatán elveszíteni a józan ítélőképességünket. Ne tegyétek!

Vásárlás közben ne rohanjatok! Az agyunk is jobban működik, racionálisabb döntéseket hoz, ha lassított tempóban haladunk. Mielőtt ad hoc módon vásároltok, tegyétek fel magtoknak az alapvető kérdést: Valóban akarom-e ezt a terméket? Attól való félelmünkben, hogy egy kedvező ajánlatról lecsúszunk képesek vagyunk impulzívan, kissé meggondolatlanul költekezni.

Legyetek óvatosak az olyan ajánlatokkal, vagy termékekkel, amelyekről semmilyen előzetes információval nem rendelkeztek. Létezik egy olyan értékesítési technika, amely a meglehetősen drága termék mellé helyezi a nagyon drága terméket. Így arra sarkall minket, hogy a meglehetősen drága milyen jó üzlet a nagyon drágához viszonyítva. Ilyenkor is legyünk megfontoltak, tanulmányozzuk a kapcsolódó anyagokat (pl.: garancia, házhoz-szállítás, egyéb extrák).

Létezik az. un. döntési fáradtság. Ilyenkor sokszor hozhatunk rossz döntéseket. Pl.: bevásárolunk még távozóban a kicsinek, olcsónak tűnő, mégis haszontalan termékekből.

Egy szó mint száz, legyünk körültekintőek, hallgassunk az ösztöneinkre, hiszen az árról, mint kulcsfontosságú tényezőről senki sem rendelkezik abszolút információval, azt mindig sok minden befolyásolhatja, mind a vevői, mind az eladói oldalról.

Foto: Moneycrashers.com