A Black Friday online költések rekordot döntöttek


Magyarországon ugyan csökkenő ütemben, de folyamatosan nő az internet penetráció. Az egyre több internetező viszont egyre többet vásárol interneten, és ennek tükrében a fenti cím egyáltalán nem szenzáció.

A fekete pénteknek Magyarországon évről évre nő a népszerűsége, semmi kétségünk nincs affelől, hogy a 2014-es fekete péntek alkalmával a 2013-as évhez képest jóval több kedvezményes online ajánlattal fogunk találkozni, de az alábbi számok egy olyan piacról jönnek, ami meglehetősen érett, az új technológiák és marketing eszközök bölcsője, és a fekete péntek, azaz a black friday hazája is, és ezt tekintve szinte döbbenetes, hogy mekkora a növekedés évről évre.

Igen, az Egyesült Államokról van szó, ahol a 2013-as Black Friday eladások 20%-al haladták meg a 2012-es év eredményeit. Az IBM valós idejű benchmark jelentése 800 webáruház tranzakcióinak elemzése alapján készül, ez alapján az átlagos kosár érték a 2013-as fekete péntek alkalmával 135,27 dollár volt, amely 2.2 százalékponttal haladta meg az előző évet. A mobilos vásárlások a teljes online tortából 39,7%ot tettek ki, amely egy 34%os növekedést jelent a 2012-es Black Friday-hoz képest.

A közel 40%-os mobil forgalom 62,7%-át az okostelefonok tették ki, a maradék közel 40%-ot a tabletek hozták, azonban az átlagos kosárérték az okostelefon és tablet használok között jelentős, a tablet-ről vásárolók 15%-al költöttek többet, mint azok akik okostelefonról vásároltak.

Szintén jelentős a különbség az iOS és az Android felhasználók között. Az összes Black Friday napján történő online vásárlást tekintve a vásárlások 14,4%-a iOS op-rendszeren futó készülékekről történt, míg az Android-ot használók csak a vásárlások 3,5%-át jelentették.

Érdekes, de nem meglepő a közösségi oldalakról érkező megrendelések alakulása is. Magyarországon is megtorpant a facebook térhódítása, ez Amerikában már át is fordult csökkenésbe. Fekete péntek alkalmával a Pinterest-ről 77%-al több vásárló kattintott át a webáruházakba mint a facebookról, és a megrendelések átlagos értéke is közel a duplája volt. A Pinterestről érkező vásárlók átlagosan közel 93 dollárt költöttek el, míg a Facebookról érkező vásárlók 50 dollár körüli összeget hagytak a webáruházakban.

A szektoronkénti bontást tekintve is tanulságosak lehetnek a tendenciák a hazai online piac jövőjét illetően. A mindent áruló hyper-szerű webáruházak eladásai 61,4% nőttek az előző évhez képes, és itt a molbilos vásárlási arány 46,4% volt. Az átlagos kosár érték 146,84 dollár volt ami 15%-os növekedést jelentett a 2012-es fekete péntekhez képest. A szépség és egészség kategória szereplői 28%-os növekedést könyvelhettek el fekete péntek alkalmával 2012-es évhez képest, a mobilos vásárlások aránya szintén jelentős, 65%-al haladták meg az egy évvel korábbi eredményeket. Az átlagos kosárérték a szépség és egészség szektorban 66,3 dollár volt, ami 3,2%-os növekedést jelent évről évre. A lakberendezési termékek online piacán 16,8%-os növekedést mértek, és végül a ruházati termékeket és kiegészítőket értékesítő webáruházak 50,4%os növekedést tudhattak magukénak.

A fenti cikk alapjául a techcrunch.com weboldal cikke szolgált.
Fotó: dailyblogtips