Fekete Péntek 2015: A BLACK FRIDAY miért fekete és miért nem naracs színű?

A BLACK FRIDAY fekete

A Black Friday fekete és nem naracsszínű, feltették-e valaha ezt a kérdést, hogy vajon miért van ez így? Azt hinnék, hogy ez a kedvezményekből ered? Akkor miért nem piros színű? A válasz lehet sugalló, de nehéz azt kitalálni. 

Az elnevezése 1966-ban keletkezett, Earl Apfekbaum, aki egy bélyeggyűjtő egy reklámban közölte, hogy a black friday nevet a philadelphiai rendőrség adta. A Fekete Péntek az év legfontosabb vásárlási szezon kezdete, az utcák zsúfoltak voltak az üzletek elött álló emberek miatt, akik arra vártak, hogy kedvezményesen tudjanak vásárolni.  

Amikor a Fekete Péntek pozitív konnotációt szerzett

Akkor szerzett pozitív konnotációt, amikor a kereskedők észrevették, hogy a negatív konnotáció nem hoz nekik semmi hasznot. Ahogyan észrevették azt, hogy a hálaadási nap után nagy sikernek örvendtek, elhatározták, hogy a black friday egy siker, és azzal sosem tapasztalhatnak kudarcot. A könyvelők pirossal jelölték vesztességet és feketével a profitot. A Black Friday nagyon jövedelmező és emiatt lett a színe fekete és emiatt szerzett pozitív konnotációt. 

Bár a Black Friday fogalom világszerte ismert, és a vásárlók nagyon nehezen juthatnak hozzá a nagy kedvezményekhez, egyszer egy évben, emiatt erőszakok is előfordulhatnak. Továbbra is a Fekete Péntek marad globálisan az év legfontosabb kedvezmények kampánya. 

Azoknak, akik lekésték ezt a rendkivüli alkalmat, megszületett a cyber monday, ami nagyjából ugyan az a dolog, csak ez kimondottan az online üzleteket célozza meg. 

Forrás: reduceriblackfriday.ro