Black Friday 2014: A magyarországi cégek nagy akciót ígérnek

Két hónap múlva, November 28-án, Magyarországon is beindul a Black Friday, ez az évnek a vásárlási láz napja. És általános statisztikai adatok szerint kiteszik az évi profitnak a 20%-át, összesűrítve egy napon. Tehát láthatóan meg fog nőni a vásárlás Fekete Pénteken, ezen a mega-akciós időszakon, mivel egyben megjelöli a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét is.

Más országoknak a sikeréből tanulva, idén már minden elektronikai cikkeket forgalmazó vállalat óriási árleszállításokkal készül. Azon a dátumon, pénteken megugrik majd a webáruházak forgalma, egy részük elérhetetlenné válik a látogató-ostrom miatt, de a mi szolgáltatásunk állni fogja a sarat és rögzíteni fog minden felhasználónak a kérelmét, hogy azt rövid időn belül útba igazítsa a kívánt termék, illetve árkedvezmény felé az oldalunkon belül. Nagy látogatásnak nézünk elébe, emiatt felkészülve köszöntjük azt a napot, hogy a szerverünk kiállva, egyenlő szinten fogadjon minden potenciális vásárlót. Idéntől a mobilszolgáltatóktól a turisztikai irodákig, többen is nagy árleszállításokkal készülnek, még egyes ingatlanügynökségek is kedvezményeket kínálnak. Tavaly, például az USA-ban 141 millióan vásároltak Fekete Pénteken, és átlagban 407.02 dollárt költöttek el fejenként.

Honnan ered a Fekete Péntek?

A fekete péntek a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban, mely ott a hagyományos karácsonyi bevásárlási szezon kezdete. A kifejezés 1966-ban keletkezett, 2009-re használata általánossá vált. Mivel a hálaadás az Egyesült Államokban november negyedik csütörtökére esik, a fekete péntek november 23-29. közé esik.

A fekete péntek nem hivatalos szünnap, de sokan szabadságot vesznek ki erre a napra (a kereskedelemben és a bankszektorban dolgozók kivételével), ami megnöveli a lehetséges vásárlók számát. A kereskedők már gyakran hetekkel korábban elkészítik a karácsonyi dekorációt. Sok kereskedő igen korán kinyit: többségük reggel 5 órakor de akár még korábban. Vannak nagyobb áruházláncok (mint például a Sears, a Best Buy, a Macys és a Walmart), melyek egyes egységei 0 órakor nyitnak és csak 24 óra múlva, éjfélkor zárnak be. Nyitáskor a kereskedők rendkívül alacsony (akár önköltség alatti) árakat szabnak, amellyel igyekeznek a tömegeket a boltjaikba vonzani. Habár a fekete péntek, mely a hálaadást követő első nyitvatartási nap, már legalább 1924, az első modern Macy’s Thanksgiving Day Parade óta a karácsonyi bevásárlószezon nemhivatalos kezdete, a „fekete péntek” kifejezés csak az 1960-as években jelenik meg.

A kifejezés Philadelphiából ered, és a sűrű forgalomra utal. Újabban a kereskedők és a média inkább arra utal a kifejezéssel, hogy a kereskedők ekkor kezdenek a pirosból (a veszteség színe a könyvelésben) átmenni a feketébe (vagyis nyereséget termelni). (forrás: Wikipedia)

A fenti írás alapjául a penzcsinalok.transindex.ro/marketing/cikk/14150 és a hu.wikipedia.org/wiki/Fekete_p%C3%A9ntek_(v%C3%A1s%C3%A1rl%C3%A1s) cikke szolgált.
Fotó: archive.11alive.com

Black Friday 2014